Alla inlägg under juli 2007

Av Cecilia - 31 juli 2007 10:09

Den sista tvätten tvättad, lite strykning kvar...och sen ska här packas! Men man börjar ju bli van nu...men vi tar nästan alltid med oss för mycket ändå, man måste ju planera lite för alla väderlekar, speciellt efter den senaste regn perioden! Men denna gången har jag tänkt att försöka packa minimalt (hah!), vi ska ju inte till mörkaste Afrika - det finns ju faktiskt affärer dit vi ska! Annat var det när vi skulle till Thailand och Indien för ett par år sen , vi trodde ju inte på när folk sa till oss att man behöver inte så mycket mer än badgrejor, en sarong, t-shirt och shorts (vilket ju VAR sant!), så vi drog med oss en himla massa grejor som vi aldrig använde.."visst, måste man i alla fall ha en sweatshirt om det blir lite kallt på kvällen..." Kallt!!!! Om man nu kan kalla 30C+ på kvällen/natten KALLT! Vissa saker lämnade vi t.o.m kvar så vi slapp ta hem det! Man lär sig kanske nån gång...eller???? :-) Så det blir kanske inte speciellt mycket bloggande över de närmaste veckorna, de flesta som läser detta, ska jag ju träffa ändå! Vi ses om ett par dar!!!!

Av Cecilia - 29 juli 2007 21:11

Jaha, då hade vi en soffa till! Vi bestämde oss häromdan att ändra om lite och utnyttja vårt "mellanrum" bättre - just nu har vi bara skåp med hyllor ovanpå - så vi tänkte att om vi skaffar en enkel soffa eller en chaise lounge (soffa med ett armstöd), så om man inte ville titta på tv utan sitta och läsa eller nåt, kunde man ju göra det där! Smart ide tyckte alla och jag gick in på Ikea's hemsida och tittade ut en som jag tyckte var snygg, en Mysinge soffa, som man dessutom kan använda som en extra säng genom att fälla ner armstödet!  Sen fick jag snilleblixten att man kanske kunde se om det var nån på Ebay (Tradera) som sålde en second hand...och det fanns det, som till på råga på allt gick ut dan därpå! Så till slut vann vi aktionen, £92 istället för £275 ny på Ikea , vilket bargain! Beige klädsel, men man kan köpa annan klädsel separat, så vi ska köpa ett vitt och färga själva. Så mannen min var och hämtade den imorse och den blir perfekt bara vi flyttar om lite...men det låter vi vara tills efter semestern!

Av Cecilia - 27 juli 2007 23:15

Just nu längtar vi all efter lite semester - mannen min jobbar häcken av sig, precis som vanligt innan vi ska iväg, och barnen & jag  längtar efter lite miljöombyte. Det är alltid kul att komma hem och träffa mina gamla kompisar igen - folk som man har känt i hundra år och som känner mig utan och innan - det är det jag saknar ibland när jag bor här men det är skönt att det inte är några konstigheter när vi träffas utan det känns som vi sågs förra veckan, även om det har gått några månader! Idag var M hos en kompis i några timmar och jag och J gick och strosade i affärer ett tag - hon gillar ju att handla kläder nu, så där fick jag vackert sitta i ett omklädnigsrum och vänta medans hon provade, och provade, och provade.....så länge så jag hann inte med vad jag skulle! Mannen min kom inte hem förrän vid halv tio tiden, trött och utpumpad - han behöver verkligen semester! Bestämde lite mer om en tur till Malmö ( till Katrin och Micke), vilket nu har blivit en väldigt uppskattad tradition, med shopping , middag, pub besök i glada vänner lag och hotell frukost dagen efter!!!! Hilton frukost rocks!!!! Och SAS Radisson kommer strax därefter....

Av Cecilia - 26 juli 2007 17:24

Idag är en riktig stanna-inne-dag. Det blåser och regnar stup i kvarten, och ibland blir det så mörkt att man får tända lampor. M blev lite rastlös innan, så vi fick ringa till en kompis som kom över, de sköter ju sig själva ganska mycket nu, så det blev en hel del ritande (se bilden!) Jag har mycket saker jag borde göra innan vi åker på semester men jag hittar liksom inte riktigt motivation till att göra dem! Stryktvätten börjar likna ett mindre berg och jag borde sy nya panel gardiner - jag har tyg i mängder - jag har Marimekko tyg på lager som jag borde göra nåt av men ibland känns det sååå jobbigt att ens ta fram symaskinen! Kanke det blir sol imorron.....?????!!!!!

Av Cecilia - 25 juli 2007 23:04

Idag var J och justerade sin tandställning, och de sa att senare i augusti ska den nog tas bort, efter nästan 21 månader. Hon hade aldrig riktigt sneda tänder - bara dåligt med plats, så i oktober 2005 drogs 4 tänder ut samtidigt medans hon var nedsövd, hon har lite fobi när de gäller tandläkare - men vem har väl inte det??!!! Lill tjejen var hos en kompis ieftermiddags och de var på trampolin lektion, M gick och hoppade trampolin för nåt år sen och tyckte det var jättekul - de hoppade på de riktigt sssttooorrraa trampolinerna ju! Men sen flyttade vi och tiderna passade inte etc...och idag hade de ett stort upplåsbart hopp slott också. Det har regnat idag också - för omväxlings skull - men nästa onsdag ska vi åka till Sverige och det ska bli kul! Vi känner nog alla nu att det är dags för lite semester och lite miljö ombyte. Nu ska jag gå och kolla på Brothers and Sisters, see ya!

Av Cecilia - 24 juli 2007 21:04

Idag har det faktiskt varit fint väder, soligt hela dan och ganska varmt! Säkert den bästa dagen vi har haft på minst två veckor! Två av M's kompisar (systrar) kom över med deras mamma i eftermiddags, så det blev lek ute och fika i solskenet, lite skvaller och lite barn gråt,  men det får man ju räkna med! De gjorde t.o.m en show i bara trosorna och jag och den andra mamman undrade om vi hade hamnat på fel sorts föreställning....:-) De hade i alla fall roligt! Igår var det barnkalas för M's del, med clown och ballong modeller i mängder -- det är lite trend över att hyra ställe och clowner eller trollkarlar  nu för tiden, folk vill helst slippa underhålla ungarna själva. Vi å andra sidan tycker det är jättekul att anordna kalas, ungarna tycker det är lite annorlunda men ett traditionellt "hemma" kalas iställer för tvärtom! Jag kan knappt räkna hur många kalas vi har haft hemma under årens lopp, där barnen har klätt ut sig och haft jättekul, mannen min's utstyrslar har b.l.a varit Ali G och ett år hyrde han en Tiger kostym och skrämde halft ihjäl barnen, jag har också varit Agneta Fältskog i lång blond peruk och Cruella DeVille, med halva håret sprejat svart, vitsminkad och i min gamla balklänning...vad gör man inte för ungarnas skull! Nu ska vi gå på puben, så hej svejs!

Av Cecilia - 22 juli 2007 23:35

Just nu ligger stora delar av England under vatten - de kallar de redan för en mindre naturkatastrof - närmare en halv miljon hemlösa och i vissa delar börjar det bli ont om vatten (ironiskt nog) för att reningsverken också ligger under vatten! Vi har inte drabbats precis förutom att allt är lite lerigt i trädgården plus att man blir ju inte direkt på topp humör när det regnar hela tiden! Idag var det i alla fall så mycket uppehåll att jag kunde hänga ut tvätten...yyyiippee...man måste va glad för de små sakerna! Helgen har innehållit besök på två olika trädgårds center (mannen är ju tokig i sina växter!!!), M's sista danslektion för terminen och äldsta dotterns maraton läsning av Harry Potter, vi har knappt sett röken av henne! Svärmor kom idag och ska stanna ett par dar ( ännu mera yipee...:-) men jag och J stack ut ikväll och gick på bio för en gång skull, men vi hann också men en snabb pint vid Thames'en i Richmond. Vi såg Oceans 13 (jag säger bara BRAD PITT!!!), ganske bra men lite rörig....annars får man ju bara se barnfilmen nu för tiden...ser fram emot att se den nya Hairspray (orginalet är super!) och man lär väl blir släpad att se The Simpsons Movie också...båda barnen gillar faktiskt Simpsons!

Av Cecilia - 20 juli 2007 21:48

Jaha, då var det sommarlov då..imorse när vi vaknade var det mörkgrått ute och det liknade mer november än juli, och till sluta brakade det loss i ett tropiskt regnfall med blixt och åska till på köpet, så den planerade picnic'en efter skolan fick ställas in..men vi åkte till ett inomhus lekcenter (typ Andy;s lekland i Kristianstad) så de fick springa av sig lite, jag fick t.o.m en flaska vin idag av lärarna för att jag har varit och hjälpt till under året som gått!!!! Golvet är nu äntligen färdigt!!!!Fint som bara den blev det! Imorron får vi städa upp lite....ikväll får vi stanna upp sent och invänta äldsta dottern som ska stå och köa utanför en bokaffär när de öppnar vid midnatt för att bli en av de första att få den nya och sista Harry Potter boken, och hon har varit pirrig hela dan, sa hon! Hon, en kompis och hennes pappa ska köra dit , pappan fick också följa med så de inte blir antastade av fulla människor eftersom det är så sent. Sen stannar J väl uppe hela natten och läser.....hon har alltid älskat att läsa och det verkar som om lillasyster kommer att bli likadan - hon kan nu läsa flytande och hon ger sig på ganska kompliserade böcker för hennes ålder, häromdan satt hon och läste för en jämnårig kompis som inte kan läsa så bra....ganska så sött när man väl inser att de bara är 5 år - oftast läser hon godnatt sagor för oss istället för tvärtom!

Ovido - Quiz & Flashcards