Alla inlägg under februari 2008

Av Cecilia - 7 februari 2008 20:11

Ikväll ska jag och maken ut och ta en öl med en av hans gamla kompisar som han inte har sett på närmare 30 år...ja, 30 ÅR!!!! Han brukade hänga ihop med den här killen i tonåren och åka skateboard, och hittade honom i Facebook underliga värld! Så ikväll ska de träffas igen - kompisen bor i Hong Kong numera och är här på besök - så de ska bli roligt att höra lite av makens förflutna som tonåring!!!!! Rapporter kommer senare!!!!

Av Cecilia - 5 februari 2008 20:35

Idag är det här i England Pancake Day, Pannkaks dagen, jag vet att det är fet-tidagen hemma...jag hade gett vad som helst för en semla..ja, ja, jag vet att man kan baka själv!!!!! Så ikväll blev det pannkakor för hela slanten till kvällsmat - med ost och skinka, med socker och citron (det traditionella sättet!) och med Nutella (det godaste!!!) Kommer ihåg när man som nykommen Au-pair tyckte det var så kul att de stod och gjorde stora pannkakor, crepes, mitt på gatan inne i West End och goda var de också!!!!!!


Småförkylda är vi allihopa men inget allvarligt!Helgen var ganska slapp, maken jobbade som vanligt, äldsta dottern var och shoppade (undrar vem hon har ärvt det ifrån???:-) och jag och M var hemma med ett par av hennes kompisar, högljutt var det när spelade på Eye Toy!!!! Vi har även inskaffat Sing Star nu och döttrarna gillar High School Musical spelet - tänkte att jag skulle köpa den svenska versionen med svenska hits!


Idag kom ännu ett par Ugg boots , som jag köpte för ett par dar sen, sand färgade - LOVE THEM!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards