Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av Cecilia - 1 oktober 2007 23:00

Lill-tjejen var uppe som ett skott idag kl 6.30 och kom inrusande och sa att det fanns paketer på hennes rum, som vi sen yrvakna kollade på när hon öppnade. Hon hade igår lämnat 2 muffins på köksbordet till "the birthday fairies", hennes egen uppfinning, och ville sen förväntansfull gå ner och kolla om de var borta....och det var de naturligtvis..jag och mannen min mumsade i oss dom igår kväll! Köksbordet var också fullt av paket som hon ivrigt öppnade och konstaterade att hon hade fått det mesta hon ville ha!!! Det var inte vidare populärt att få iväg henne till skolan imorse....


Det är konstigt att tänka på att det verkligen är 6 år sen hon föddes på sjukhuset här runt hörnet, vi går ofta förbi BB (eftersom M's favorit affär råkar vara sjukhus affären)och jag berättar och visar henne vilket rum hon föddes i. Hon föddes på en måndag, precis om idag, och som det gamla engelska ramsar lyder "mondays child is fair of face". Det är också konstigt att tänka på att vi egentligen inte hade planerat att ha fler barn, J var ju åtta när M föddes, men nu kan jag inte tänka mig hur det hade varit utan henne..usch vad jag blir sentimental...men livet hade nog varit ganska så mycket tråkigare !!!!


Hennes andra högsta önskan var att äta middag på Pizza Hut ikväll, vi har lite tradition påatt vem som än fyller år får bestämma middag,  men redan efter hon kom hem från skolan märkte jag att hon nog inte var helt kry, och sen kändes hon väldigt varm och var trött, vi tog oss i alla fall till Pizza Hut men åkte hem ganska snart med en halv-äten pizza i en doggy-bag eftersom lill-tjejen inte alls såg ut att må bra...så det blev lite medicin och sen till sängs bums, så imorron ska hon nog stanna hemma. Desto mer tid att leka med alla nya leksaker!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards