Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Cecilia - 4 oktober 2007 20:55

Idag har jag också blivit dålig, min hals i alla fall, de senaste åren när jag har blivit förkyld har det alltid satt sig i halsen - det börjar med ont i halsen och hosta och slutar med att jag tappar rösten, maken brukar bli glad då.....och idag känns det precis så det brukar kännas innan jag tappar rösten, så  vi får väl vänta och se...


M har gått i skolan idag , så hon känner sig lite bättre. Hon började på Yoga efter skolan idag och hon tyckte det var kul! Träffade också idag en annan svenska som har barn på samma skola, jag har hört henne prata svenska med sin dotter innan men har inte fått tillfälle att prata med henne, men hennes dotter går också på yogan, det visade sig vara en annan skåning, ursprungligen från Ystad, och hon sa att det finns 20 svenska familjer här i närheten, så det måste jag forska lite i! Det finns visst en grupp som heter Svenska Mammor som brukat träffas ganska ofta, så det kan ju va kul att gå dit nångång och prata det gamla modersmålet! Om jag nu får behålla rösten vill säga......

Ovido - Quiz & Flashcards