Alla inlägg den 4 november 2007

Av Cecilia - 4 november 2007 19:58

"Remember, remember the 5th of November - gunpowder, treason and plot"

Imorron är det Guy Fawkes night eller Bon-fire night, en högtid här i England där folk skjuter massor av raketer och eldar brasor till minne av Guy Fawkes som försökte spränga Houses of Parliament hundratals år sedan - varför de firar det vet jag inte riktigt men det har smällt som bara den i flera dar nu! Förr i tiden brukade barn klä ut dockor och stå på gatorna och tigga "a penny for the Guy" men den traditionen har nog dött ut nu! Runt den här tiden är det också den Indiska högtiden Diwali, där de också brukar skjuta massa raketer!!!!!! Och eftersom vi bor i ett ganska indiskt område, så kommer det väl att smälla i ett par dagar till!


Annars har helgen varit ganska lugn - mannen min har fixat men yngsta dotterns rum - det ska upp en ny gardin stång men när han väl började, upptäckte han att det behövde göras ett par saker INNAN han kunde börja sätta upp den...ja, ja den kommer väl upp snart! 


Jag fick äntligen färdig sytt mina Marimekiko paneler..ffiiinnnaaa blev dom! Och det blev en gardin kappa till köket också...himla duktig jag har varit! Känner mig ganska nöjd i alla fall.....!!!! Idag blev det en liten shopping trip, där det inhandlades skol byxor till J och lite grejor till M från H&M, själv unnade jag mig en ny halsduk!!!! Hittade även en Polarn o Pyret affär där i shopping centret, det är ju ovanligt här!!! Nu ska jag hålla kvälll..hej svejs!

Ovido - Quiz & Flashcards