Alla inlägg den 29 november 2007

Av Cecilia - 29 november 2007 23:44

Igår och idag har jag haft roligt med att ta fram alla julsaker! De ringde igår från skolan att yngsta dottern M inte mådde bra, så det blev en liten hemma-dag för henne, så jag gick ut till vårt lilla skjul och hämtade in jul grejorna - mest för att underhålla dottern men det var nog jag som tyckte det var roligast! Jag hade nästan glömt bort allt vi hade, vi har aldrig haft riktiga "tradition" saker - vi köpte mest nytt förra året när vi flyttade och det var första julen i det nya huset,  men det blir kanske traditions saker av dem vi köpte???? Jag hade i alla fall kul med att pynta lite, granen får vänta lite till......


The Monster-in-law har åkt hem nu efter att ha varit här sedan i lördags. Orkar inte med henne...VILL bara inte! 


Vi stack till Ikea igår kväll. Vi behöved egentligen ingenting men ibland är det skönt att bara komma ut lite, jag och mannen min, och sitta och diskutera all världens problem där i bilen. Det blev i alla fall lite julsaker och jag köpte en del svensk mat i Ikea's mat affär, pepparkakas-hus som ska sättas ihop om ett par veckor med dottern - det är lite tradition i det, och lite annat smått och gott.


Idag blev en allmän städ-dag efter att the monster-in-law hade åkt. Dammsugade upp miljontals vita hundhår (svärmor har en vit liten terrier) och jag gick där och svor när jag sög upp dem - jag visste väl att det finns en anledning till att vi inte har hund!!!

Ovido - Quiz & Flashcards