Alla inlägg den 6 september 2007

Av Cecilia - 6 september 2007 20:06

Vi har nu börjat planera inför M's 6 års dag den 1a Oktober (hon ska ha kalas dan innan) och vi ska ha ett Pirat- Party! Alla ska klä ut sig till pirater och va allmänt piratiga! Barn kalas här i England är lite mer "big deal" än i Sverige och jag älskar att organisera kalas! När J var mindre brukade vi alltid hitta på kul kalas - vi har under årens lopp haft Popstjärne party, där alla klädde ut sig som pop-stjärnor (naturligtvis!!!), J var Avrile Lavine, jag var Abba-Agneta med long blond peruk och mannen min var Ali-G och baby M var Eminem (med vit t-shirt och hängsle byxor), vi har även haft allmänt maskerad party, tror jag var nån sorts punk princessa i min gamla bal klänning och randiga strumpbyxor och maken hyrde en Tiger kostym med stor huvud som han höll på att svettas ihjäl i. Sen har vi även haft minnesvärda Halloween party'n, ett år klädde jag ut mig till Cruella De Ville och sprej-färgade halva håret svart...vad gör man inte för sina barn..vi har ju också barnasinnet kvar!!!!


J började skolan idag och det kändes lite tomt utan barn hemma , fast ganska skönt också , jag har varit allmän sömmerska idag och har sytt upp ett antal byxor till barnen och har även tänkt att ta itu med alla mina andra sy-projekt - kuddfodral, gardiner...tänkte sy färdigt ett par Marimekko panel gardiner som bara blev halvfärdiga för ett antal månader sen....

Fortfarande utan bil!!!!!!!!

"

Ovido - Quiz & Flashcards