Direktlänk till inlägg 28 september 2007

Före-Barn-Kalas-Dag

Av Cecilia - 28 september 2007 20:22

Phew, idag har det varit en dan-före-barn-kalas-dag med mycket förberedelser, så vi slipper göra allt imorron eftersom vi ska på fest ikväll och man kanske är lite trött i huvet imorron.....M följde med en kompis hem efter skolan så jag hade hela eftermiddan att fixa och greja, I förmiddags åkte jag med mannen min till jobbet och gick sen och inhandlade de absolut sista sakerna till kalaset.


Det blir ju ett Pirat Party, så jag köpte en Pinata i form av en skattkista som sedan fylldes med godis (för er som inte vet vad en Pinata är, så är det en mexikansk fest sak, oftast i form av en åsna, ihålig, gjord av papier mache, som barnen en slår på med en pinne tills den brister och godiset ramlar ut). Resten av eftermiddagen ängnades sen åt att blåsa upp ballonger och dekorera väggarna med dem, jag gjorde cornflake och rice krispie kakor, skar upp morötter och gurka i stavar, dekorerade muffins, finputsade godis påsarna, gjorde upp en lek-lista (jag gillar att va organiserad!) , printade ut små palncher med olika pirat citat "Yo Ho Ho and a bottle of rum", "Shiver me timbers" and " Prepare to walk the plank" och satte upp dem på väggarna...så nu är jag ganska kalas-färdig!


Vi ska på fest ikväll och jag tycker att efter dagens aktiviteter har jag gjort mig förtjänt av ett par öl..... känner mig redan ganska slut så jag somnar kanske i nån hörna...:-)

 
 
Ingen bild

Katrin

8 oktober 2007 22:35

Obetalbar bild! Mikke kände inte igen er när jag visade den utan att han såg någon text!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 juli 2008 18:34

Jag har igen blivit inpirerad av mina kompis-bloggare (tack Kikki) och jag har beslutat mig för att uppdatera min blogg lite och fr.o.m nu kommer den att finnas på :   www.svengland.wordpress.com   Länka till den och snälla, snälla, SNÄLLA fortsätt l...

Av Cecilia - 27 juli 2008 17:12

Igår körde vi till havet - ja, när man bor i London blir det mer en dags-färd till havet, speciellt när det tar ca 1,5 timma att komma dit! Men vi hade en skön dag vid havet - hyrde solstolar och M badade! Det var faktiskt ganska skönt i vattnet och ...

Av Cecilia - 24 juli 2008 20:23

För nån vecka sen kom mannen min hem från jobbet och sa att det stod en pod kaffebryggare (jag kallar dem det) utanför grannens uppfart med en lapp som sa att vem som helst fick ta den och att den fungerade perfekt!!!   Så på det sättet blev vi en Ph...

Av Cecilia - 23 juli 2008 20:36

Första dagen på sommarlovet! Och vi är alla lagom slöa...igår var en busy dag med skolavslutning och picnic i lekparken med en hel hög andra mammor och barn till höger och vänster! På bilden är det M's kompisar Thomas, Finlay, Molly P-S, Charlott...

Av Cecilia - 22 juli 2008 11:42

 Min bild idag är på ett litet rese-altare som maken köpte i Japan för ett antal år sen, det går att stänga de små dörrarna och ta det med sig - det var nog otroligt fint när det var nytt men guldet har nötts bort genom åren men det är fortfarande fi...

Ovido - Quiz & Flashcards