Direktlänk till inlägg 29 september 2007

Pirater O-Hoy!

Av Cecilia - 29 september 2007 23:35

Idag klockan 2 blev vi vårt skepp övertaget av 13 pirater - och vi överlevde! Hela morronen gick åt till att bre mackor, finputsa detaljer, duka och plocka undan saker som lätt kan gå sönder när ett gäng 5-åringar brakar loss! Det var ganska fint väder idag så de kunde i alla fall va ute en stund - det blir ju ganska hög ljudnivå! M's tårta var gjord av makens faster Julie och deb var i form av en pirat ö men pirat figurer, båt och grotta, när jag skar upp den senare på eftermiddagen fanns det en guld skatt kista i mitten av tårtan - helt otroligt! M var nöjd med dagen...och otroligt slut när kvällen kom!


Efter kalaset kom ett par gamla vänner och hälsade på, som vi inte har sett på ett par år nästan. Mannen min bodde granne med Peter under hela sin uppväxt och för ett par år sen tog de sitt paick och pack och flyttade till Frankrike för gott...trodde dom. Men de passade inte riktigt in i det franska by - livet och har nyligen flyttat tillbaka till England...lite med svansen mellan benen men de erkände i alla fall att de inte klarade av det! Så det blev en kväll men Thai och Kina hämt mat och ett par öl i goda vänners lag...alla var nöjda och ganska trötta!!!!!!


Grattis Anna Johannesson - present  är på väg!

 
 
Ingen bild

Cia

2 oktober 2007 02:21

WOW, vilken tårta! Och vilka söta pirater, men säg inte det till dom... Tack för Annas vackra prinsesskläder, hon blev såå tjusig. Jättegrattis till Molly, presenten är på väg. Kram

 
Kiki

Kiki

2 oktober 2007 08:20

Grattis i efterskott Molly!
Jösses, vilken tårta!!! Superläcker!! :)
Och verkar varit ett kul kalas, attans att man missade det... ;)
Kram kram

http://maximilia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fixarmamma

13 oktober 2007 23:52

Vilken fantastisk tårta!
Var hade du lyckats få tag på de rosa piratballongerna?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 28 juli 2008 18:34

Jag har igen blivit inpirerad av mina kompis-bloggare (tack Kikki) och jag har beslutat mig för att uppdatera min blogg lite och fr.o.m nu kommer den att finnas på :   www.svengland.wordpress.com   Länka till den och snälla, snälla, SNÄLLA fortsätt l...

Av Cecilia - 27 juli 2008 17:12

Igår körde vi till havet - ja, när man bor i London blir det mer en dags-färd till havet, speciellt när det tar ca 1,5 timma att komma dit! Men vi hade en skön dag vid havet - hyrde solstolar och M badade! Det var faktiskt ganska skönt i vattnet och ...

Av Cecilia - 24 juli 2008 20:23

För nån vecka sen kom mannen min hem från jobbet och sa att det stod en pod kaffebryggare (jag kallar dem det) utanför grannens uppfart med en lapp som sa att vem som helst fick ta den och att den fungerade perfekt!!!   Så på det sättet blev vi en Ph...

Av Cecilia - 23 juli 2008 20:36

Första dagen på sommarlovet! Och vi är alla lagom slöa...igår var en busy dag med skolavslutning och picnic i lekparken med en hel hög andra mammor och barn till höger och vänster! På bilden är det M's kompisar Thomas, Finlay, Molly P-S, Charlott...

Av Cecilia - 22 juli 2008 11:42

 Min bild idag är på ett litet rese-altare som maken köpte i Japan för ett antal år sen, det går att stänga de små dörrarna och ta det med sig - det var nog otroligt fint när det var nytt men guldet har nötts bort genom åren men det är fortfarande fi...

Ovido - Quiz & Flashcards